Corporate design

Thesis title: Corporate design
Author: Bejr, Štěpán
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou firemního designu. Teoretická část specifikuje začlenění firemního designu v marketingové teorii, seznamuje s jeho základními prvky, zásadami a procesem jeho vytváření. Praktická část zkoumá změnu firemního designu ve 4 významných českých organizacích - České televizi, Českém rozhlasu, Zoo Praha a České pojišťovně. Odkrývá specifika každého případu, jejich pozitivní a negativní aspekty a snaží se tak nalézt důležité faktory, jež ovlivňují úspěšnost změny firemního designu v praxi. Pro tyto účely využívá i provedeného marketingového výzkumu mezi spotřebiteli a expertních názorů.
Keywords: logo; značka; Corporate identity; firemní design
Thesis title: Corporate design
Author: Bejr, Štěpán
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's Thesis deals with the issue of corporate design. The theoretical part specifies the integration of corporate design into marketing theory, introduces its basic components, principles and process of its creation. The practical part explores corporate identity changes in four significant Czech organizations - Czech Television, Czech Radio, Zoo Praha and Česká pojišťovna. It reveals specifics of each case, its positive and negative aspects and aims to find important factors that affect a success of corporate identity change in practice. Market research among consumers is used for these purposes, as well as expert opinions.
Keywords: Corporate identity; logo; brand; corporate design

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2012
Date of submission: 15. 4. 2013
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38352/podrobnosti

Files for download

    Last update: