Marketing presentation of companies on Facebook - manufacturers of natural and organic cosmetics presentation analysis

Thesis title: Marketingová prezentace firem na Facebooku - analýza prezentace výrobců přírodní kosmetiky a biokosmetiky
Author: Komorousová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám otázkou marketingové prezentace firem na Facebooku. Zaměřuji se v ní především na zkoumání tohoto aspektu na facebookových stránkách čtyř vybraných českých výrobců kosmetiky a biokosmetiky. Cílem mé práce bylo zodpovědět výzkumnou otázku "Jak se prezentují na své stránce na Facebooku vybraní čeští výrobci přírodní kosmetiky a biokosmetiky?" Předkládány text je rozdělen do dvou částí. V teoretické části uvádím teoretické poznatky týkající se především marketingu a sociální sítě Facebook. V empirické části se snažím nalézt odpověď na výše zmíněnou výzkumnou otázku za pomoci studia různých faktorů. Mezi zkoumané proměnné patří počty fanoušků, doba provozu stránek, vkládání příspěvků stránky či obrázků, využívání aplikace Události, počty liků, příspěvky ostatních či Engagement Score.
Keywords: Marketingová prezentace na Facebooku; Marketing na sociálních sítích; Marketing na internetu
Thesis title: Marketing presentation of companies on Facebook - manufacturers of natural and organic cosmetics presentation analysis
Author: Komorousová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
In the following bachelor thesis I deal with the topic of Facebook marketing presentation. First of all, I concentrate mainly on examining of this aspect on Facebook web pages of four selected manufacturers of cosmetics and biocosmetics. The goal of this thesis was to answer the research inquiry: "How do the selected manufacturers of cosmetics and biocosmetics present themselves on facebook web pages?" The present text is divided into two parts. The theoretical one includes theoretical knowledge related to marketing and Facebook social website. In the empirical one I try to find answers to the above mentioned research inquiry with the help of study of many different factors. The examined variables include the number of supporters, the duration of the use of the website, commenting, uploading photos, using the application Events, the number of likes, the comments of the other users and Engagement Score.
Keywords: Marketing presentation on Facebook; Marketing on social networks; Marketing on the Internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 12. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42483/podrobnosti

Files for download

    Last update: