The content of the advertising message and its impact on the addressee

Thesis title: Obsah reklamního sdělení a jeho vliv na příjemce
Author: Schilla, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Fischerová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je prezentovat a posoudit obsah reklamního sdělení a jeho dopad na příjemce. V teoretické části jsou podrobně rozebrány úloha psychologie v reklamě, jakož i související psychologické koncepce a metody. První oddíl praktické části této bakalářské práce zkoumá vliv dvanácti nejčastěji používaných metod prezentace reklamního sdělení. V tomto ohledu se velice osvědčil autorův vlastní dotazník. Odpovědi získané v terénu autor posoudil a důkladně zanalyzoval. Ve druhém oddíle autor analyzuje nejúspěšnější reklamy za rok 2012 podle oficiálního žebříčku EFFIE. Zde bylo aplikováno know-how z teoretické části.
Keywords: EFFIE; Maslowova pyramida potřeb; reklamní metody; reklamní sdělení
Thesis title: The content of the advertising message and its impact on the addressee
Author: Schilla, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Fischerová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
The present Bachelor thesis tries to outline and assess the content of an advertising message and its impact on the addressee. In the theoretical part, the role of psychology in copywriting as well as the use of various underlying psychological concepts and approaches are characterized in great detail. The first section of the practical part of the present Bachelor thesis explores the impact of the twelve most frequently used methods of presenting an advertising message. For this purpose, an original author's questionnaire proved to be quite useful. The answers from the field were assessed and thoroughly analysed by the author of the thesis. The second section brings the author's analysis of the most succesfull advertisements from the official scale EFFIE 2012. The know-how derived from the theoretical part of the thesis could be applied here.
Keywords: EFFIE ; advertising methods; advertising message; Maslow's hierarchy of needs

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39872/podrobnosti

Files for download

    Last update: