Slovak market entry strategy of the firm SW Horry in terms of working with customers

Thesis title: Strategie vstupu firmy SW Horry a.s. na slovenský trh z pohledu práce se zákazníky
Author: Zezulka, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Vyoral, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje strategii firmy SW Horry, a.s. při vstupu na slovenský trh z pohledu práce se zákazníky. V první části je charakterizována společnost SW Horry, a.s. a její produkty. Dále je vytvořena SWOT analýza a zmíněny faktory ovlivňující marketingové makroprostředí a mikroprostředí. Druhá část se zabývá samotnou analýzou práce se zákazníky, na kterou navazuje třetí část, kde jsou navržena závěrečná doporučení, která vyplývají z analýzy. Mezi návrhy patří například změna evidence práce, úprava ekonomického softwaru nebo rozšíření obchodního zastoupení na Slovensku.
Keywords: SWOT analýza; Zákazník; Marketingové makroprostředí; Marketingové mikroprostředí
Thesis title: Slovak market entry strategy of the firm SW Horry in terms of working with customers
Author: Zezulka, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Vyoral, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with an analysis of entry strategy on the Slovak market in terms of working with customers. SW Horry and its products are described in the first chapter. Then there are Horry's SWOT analysis and decription of marketing macro and micro enviroment. The second part analyses the work with customers in this company. Final recommendations are suggested in the third part of the thesis. These are for example change in evidence of work, adjustment of economical software or extension of sales representatives.
Keywords: Marketing micro enviroment; SWOT analysis; Marketing macro enviroment; Customer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38972/podrobnosti

Files for download

    Last update: