Analysis of the Advertising Market Automotive Brands

Thesis title: Analýza reklamního trhu automobilových značek
Author: Rešlová, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce pojednává o reklamních výdajích hlavních automobilových značek, které jsou dále porovnávány s jejich prodejností. Odráží se od strategického marketingového procesu a nastiňuje složky reklamy. Cílem práce je ověřit, zda investice do televizní reklamy zásadně a přímo ovlivňují prodejnost automobilů, či se objevují i jiné faktory.
Keywords: prodejnost automobilů; automobilový průmysl; televizní reklama
Thesis title: Analysis of the Advertising Market Automotive Brands
Author: Rešlová, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with advertising expenditure major automotive brands, which are compared with their marketability. The thesis reflects the strategic marketing process and outlines the components of advertising. The aim of the work is to verify whether the investment in television advertising significantly and directly affects the marketability of vehicles, or there are some other factors.
Keywords: automotive industry; TV advertising; automobile sales

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 6. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38562/podrobnosti

Files for download

    Last update: