Development of model of goals, instruments and performance indicators for digital advertising campaigns for universities

Thesis title: Sestavení modelu cílů, nástrojů a ukazatelů výkonnosti pro tvorbu digitálních reklamních kampaní vysokých škol
Author: Krejčí, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říhová, Zora
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Sestavení modelu cílů, nástrojů a ukazatelů výkonnosti pro tvorbu digitál-ních reklamních kampaní vysokých škol" se zabývá specifickou součástí marketingové komu-nikace, konkrétně reklamní komunikací za použití digitálních nástrojů. Teoretická část vymezuje obecně cíle marketingové komunikace, nástroje digitálních reklam-ních kampaní a ukazatele jejich výkonnosti. V Praktické části jsou tyto poznatky dále systematicky upraveny pro specifický segment vyso-koškolského vzdělávání a je vytvořen model cílů, nástrojů a ukazatelů výkonnosti. Tento je pak použit pro analýzu úspěšnosti digitální reklamní kampaně Buď dobrej!, vypraco-vané pro Vysokou školu ekonomickou v Praze, konkrétně pro Fakultu informatiky a statis-tiky. Na základě této analýzy jsou vyvozeny praktické doporučení rozšiřující model vytvořený v první polovině praktické části.
Keywords: Segment vysokoškolského vzdělávání; Marketingová komunikace; Vysoká škola; Ukazatele výkonnosti digitálních kampaní; Social media; Reklamní kampaň; Cíle reklamních kampaní vysokých škol; Nástroje digitálních kampaní; Buď dobrej!; Digitální kampaň; Microsite; Analýza úspěšnosti
Thesis title: Development of model of goals, instruments and performance indicators for digital advertising campaigns for universities
Author: Krejčí, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říhová, Zora
Opponents: Truhlář, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis "Development of model of goals, instruments and performance indicators for digital advertising campaigns for universities" deals with the issue of marketing commu-nication and is specifically focused on advertisement of higher education in the Czech repub-lic. Theoretical part examines goals of marketing communication, instruments of digital adverti-sing campaings and their performance indicators. In practical part, this knowledge is further modified to suit the specific segment of higher education and there is created a model of goals, instruments and performance indicators. This model is then used as a base for analysis of the digital campaign Buď dobrej!, which had been made for the University of economics in Prague, specifically for the Faculty of informa-tics and statistics. Using the results from the previous analysis, we made practical recommendations, which further expand the model created in the practical part.
Keywords: Buď dobrej!; Microsite; University; Analysis of success; Advertising campaign; Social media; Goals of advertising campaigns of universities; Digital campaign; Digital campaign performance indicators; Marketing communication; Higher education segment; Instruments of digital campaigns

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 1. 2013
Date of submission: 30. 6. 2013
Date of defense: 29. 8. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41603/podrobnosti

Files for download

    Last update: