Gamification and social games
Thesis title: | Gamifikace a sociální hry |
---|---|
Author: | Horáková, Monika |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Pavlíček, Antonín |
Opponents: | Böhmová, Lucie |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Práce je zaměřena na gamifikaci a její využití při školení nových zaměstnanců. Hlavním cílem bylo představit gamifikaci, zanalyzovat její současný stav a dále předvést, jakým způsobem se dá využít při školení zaměstnanců. V teoretické části jsou nejprve definovány hry a jejich význam. Následně je vymezen pojem gamifikace, její vývoj a použitá typologie hráčů. Pro pochopení jejích základních principů jsou představeny herní prvky a mechanismy, které motivují hráče k aktivitě. Přehled vybraných příkladů gamifikace podle oblastí využití uzavírá teoretickou část práce. Praktická část se věnuje detailnímu popisu gamifikovaného prostředí nástroje New Hire Orientation od společnosti MindTickle, včetně jeho uplatnění ve společnosti H1.cz. V závěrečné části práce je školení vyhodnoceno. Výsledkem provedeného školení jsou navrhnutá doporučení pro firmu, kde školení proběhlo, a také doporučení pro tvůrce softwaru MindTickle. |
Keywords: | herní mechanismy; gamifikace; typologie hráčů; hry; školení nových zaměstnanců |
Thesis title: | Gamification and social games |
---|---|
Author: | Horáková, Monika |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Pavlíček, Antonín |
Opponents: | Böhmová, Lucie |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis is focused on gamification and practical testing in internal training of new-hired employees. The main objective was to introduce gamification as a term and show how gamification can help with internal training of new-hired employees. In the theoretical part games and their meanings are defined. Then it is necessary to describe gamification itself with historical evolution and used player types. To understand principles of gamification and player's motivation, game elements and mechanism are defined. Selected examples of gamification divided by fields of applications are at the end of the theoretical part. Practical part describes the gamification environment of tool New Hire Orientation made by MindTickle and practical application of testing at H1.cz. Conclusion contains results and suggested recommendations for H1.cz and for MindTickle. |
Keywords: | player types; employee onboarding; games; gamification; game mechanics |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 10. 10. 2011 |
---|---|
Date of submission: | 1. 5. 2012 |
Date of defense: | 28. 8. 2013 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/33296/podrobnosti |