Gamification and social games

Thesis title: Gamifikace a sociální hry
Author: Horáková, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na gamifikaci a její využití při školení nových zaměstnanců. Hlavním cílem bylo představit gamifikaci, zanalyzovat její současný stav a dále předvést, jakým způsobem se dá využít při školení zaměstnanců. V teoretické části jsou nejprve definovány hry a jejich význam. Následně je vymezen pojem gamifikace, její vývoj a použitá typologie hráčů. Pro pochopení jejích základních principů jsou představeny herní prvky a mechanismy, které motivují hráče k aktivitě. Přehled vybraných příkladů gamifikace podle oblastí využití uzavírá teoretickou část práce. Praktická část se věnuje detailnímu popisu gamifikovaného prostředí nástroje New Hire Orientation od společnosti MindTickle, včetně jeho uplatnění ve společnosti H1.cz. V závěrečné části práce je školení vyhodnoceno. Výsledkem provedeného školení jsou navrhnutá doporučení pro firmu, kde školení proběhlo, a také doporučení pro tvůrce softwaru MindTickle.
Keywords: herní mechanismy; gamifikace; typologie hráčů; hry; školení nových zaměstnanců
Thesis title: Gamification and social games
Author: Horáková, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on gamification and practical testing in internal training of new-hired employees. The main objective was to introduce gamification as a term and show how gamification can help with internal training of new-hired employees. In the theoretical part games and their meanings are defined. Then it is necessary to describe gamification itself with historical evolution and used player types. To understand principles of gamification and player's motivation, game elements and mechanism are defined. Selected examples of gamification divided by fields of applications are at the end of the theoretical part. Practical part describes the gamification environment of tool New Hire Orientation made by MindTickle and practical application of testing at H1.cz. Conclusion contains results and suggested recommendations for H1.cz and for MindTickle.
Keywords: player types; employee onboarding; games; gamification; game mechanics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2011
Date of submission: 1. 5. 2012
Date of defense: 28. 8. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33296/podrobnosti

Files for download

    Last update: