Gamifikace a sociální hry

Název práce: Gamifikace a sociální hry
Autor(ka) práce: Horáková, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Böhmová, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je zaměřena na gamifikaci a její využití při školení nových zaměstnanců. Hlavním cílem bylo představit gamifikaci, zanalyzovat její současný stav a dále předvést, jakým způsobem se dá využít při školení zaměstnanců. V teoretické části jsou nejprve definovány hry a jejich význam. Následně je vymezen pojem gamifikace, její vývoj a použitá typologie hráčů. Pro pochopení jejích základních principů jsou představeny herní prvky a mechanismy, které motivují hráče k aktivitě. Přehled vybraných příkladů gamifikace podle oblastí využití uzavírá teoretickou část práce. Praktická část se věnuje detailnímu popisu gamifikovaného prostředí nástroje New Hire Orientation od společnosti MindTickle, včetně jeho uplatnění ve společnosti H1.cz. V závěrečné části práce je školení vyhodnoceno. Výsledkem provedeného školení jsou navrhnutá doporučení pro firmu, kde školení proběhlo, a také doporučení pro tvůrce softwaru MindTickle.
Klíčová slova: herní mechanismy; gamifikace; typologie hráčů; hry; školení nových zaměstnanců
Název práce: Gamification and social games
Autor(ka) práce: Horáková, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Böhmová, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on gamification and practical testing in internal training of new-hired employees. The main objective was to introduce gamification as a term and show how gamification can help with internal training of new-hired employees. In the theoretical part games and their meanings are defined. Then it is necessary to describe gamification itself with historical evolution and used player types. To understand principles of gamification and player's motivation, game elements and mechanism are defined. Selected examples of gamification divided by fields of applications are at the end of the theoretical part. Practical part describes the gamification environment of tool New Hire Orientation made by MindTickle and practical application of testing at H1.cz. Conclusion contains results and suggested recommendations for H1.cz and for MindTickle.
Klíčová slova: player types; employee onboarding; games; gamification; game mechanics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2011
Datum podání práce: 1. 5. 2012
Datum obhajoby: 28. 8. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33296/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: