Gamifikace a sociální hry
Název práce: | Gamifikace a sociální hry |
---|---|
Autor(ka) práce: | Horáková, Monika |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Pavlíček, Antonín |
Oponenti práce: | Böhmová, Lucie |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce je zaměřena na gamifikaci a její využití při školení nových zaměstnanců. Hlavním cílem bylo představit gamifikaci, zanalyzovat její současný stav a dále předvést, jakým způsobem se dá využít při školení zaměstnanců. V teoretické části jsou nejprve definovány hry a jejich význam. Následně je vymezen pojem gamifikace, její vývoj a použitá typologie hráčů. Pro pochopení jejích základních principů jsou představeny herní prvky a mechanismy, které motivují hráče k aktivitě. Přehled vybraných příkladů gamifikace podle oblastí využití uzavírá teoretickou část práce. Praktická část se věnuje detailnímu popisu gamifikovaného prostředí nástroje New Hire Orientation od společnosti MindTickle, včetně jeho uplatnění ve společnosti H1.cz. V závěrečné části práce je školení vyhodnoceno. Výsledkem provedeného školení jsou navrhnutá doporučení pro firmu, kde školení proběhlo, a také doporučení pro tvůrce softwaru MindTickle. |
Klíčová slova: | herní mechanismy; gamifikace; typologie hráčů; hry; školení nových zaměstnanců |
Název práce: | Gamification and social games |
---|---|
Autor(ka) práce: | Horáková, Monika |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Pavlíček, Antonín |
Oponenti práce: | Böhmová, Lucie |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis is focused on gamification and practical testing in internal training of new-hired employees. The main objective was to introduce gamification as a term and show how gamification can help with internal training of new-hired employees. In the theoretical part games and their meanings are defined. Then it is necessary to describe gamification itself with historical evolution and used player types. To understand principles of gamification and player's motivation, game elements and mechanism are defined. Selected examples of gamification divided by fields of applications are at the end of the theoretical part. Practical part describes the gamification environment of tool New Hire Orientation made by MindTickle and practical application of testing at H1.cz. Conclusion contains results and suggested recommendations for H1.cz and for MindTickle. |
Klíčová slova: | player types; employee onboarding; games; gamification; game mechanics |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 10. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2012 |
Datum obhajoby: | 28. 8. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/33296/podrobnosti |