Launch of a New Nonprofit Organization

Thesis title: Uvedení nové neziskové organizace na trh
Author: Talácková, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat trh mateřských škol v Kladně a zjistit, zda se na něm nachází místo pro novou mateřskou školu podle principů lesních mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na marketing neziskových organizací a jeho specifika. Dále se zabývá myšlenkou lesních mateřských škol, popisuje její historii, současnou situaci v ČR a podmínky pro založení tohoto alternativní konceptu předškolního vzdělávání v ČR. V praktické části je provedena analýza nabídky na trhu předškolního vzdělávání v Kladně, která je porovnána s demografickými údaji, resp. s poptávkou. Výzkum trhu zkoumá požadavky potencionálních zákazníků na mateřskou školu a odhaluje, zda by respondenti měli zájem o otevření lesní mateřské školy. Na základě výsledků výzkumu je definován návrh nové mateřské školy a popsána komunikační kampaň vhodná pro vstup dané mateřské školy na trh.
Keywords: Kladno; lesní mateřská škola; komunikační kampaň; marketing neziskového sektoru
Thesis title: Launch of a New Nonprofit Organization
Author: Talácková, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze Kladno kindergarten market in order to find out whether there is room for a new kindergarten operating according to forest kindergarten principles. The theoretical part of the thesis focuses on the nonprofit organizations marketing in general and its specifics. The thesis further deals with the idea of the forest kindergarten itself, describes its history and the current situation in the Czech Republic and finally it explores the conditions necessary for utilizing this alternative concept of pre-school education in the Czech Republic. In the practical part of the thesis the analysis of the pre-school education supply in Kladno is compared to local demographics, respectively the local demand. The market research part investigates possible clients' requirements for a kindergarten and reveals whether the respondents would be interested in a forest kindergarten being opened. Based on the results of the research a proposal of the new kindergarten is defined and a communication campaign suitable for the kindergarten's market entry is described.
Keywords: Kladno; nonprofit sector marketing; communication campaign; forest kindergarten

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 9. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 16. 10. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38542/podrobnosti

Files for download

    Last update: