Marketing activities of an educational institution

Thesis title: Marketingové aktivity ve školství
Author: Šnajdrová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Karhánková, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na analýzu marketingových aktivit Střední odborné školy Olomouc, s.r.o. Jedná se o soukromou střední školu, která nabízí maturitní vzdělání v oborech Veřejnosprávní činnost a Mediální komunikace. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. První část dává práci teoretická východiska a definuje marketingový mix a analýzy prostředí vzdělávacích institucí. Definuje také nástroje marketingového výzkumu. Cílem druhé části je pomocí popisu současného marketingového mixu a provedení strategických analýz a marketingového výzkumu zjistit příčiny dlouhodobého poklesu nezájmu studentů o služby zkoumané školy. Výstupem práce jsou návrhy na zlepšení současného marketingového mixu.
Keywords: marketingový mix školy; marketingový výzkum; strategické prostředí školy
Thesis title: Marketing activities of an educational institution
Author: Šnajdrová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Karhánková, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the analysis of marketing activities of Střední odborná škola Olomouc, s.r.o. This is a private high school that offers a graduation degree in Public Administration and Communication with media. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. The first part gives the theoretical framework and defines the marketing mix and strategic analysis of the environment of the educational institutions. It also defines the tools of marketing research. The goal of the second part is to determine the causes of the long decline of the demand of the services provided by the school. This is analyzed through describing the current marketing mix, performing the strategic analysis and marketing research. The output of the thesis is a list of suggestions on how to improve the current marketing mix.
Keywords: strategic analysis; marketing research; Marketing mix of a school

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2013
Date of submission: 20. 12. 2013
Date of defense: 7. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41160/podrobnosti

Files for download

    Last update: