Marketing Strategy of a Mountain Guesthouse

Thesis title: Marketingová strategie horského ubytovacího zařízení
Author: Königová, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Mojžíšek, Ivan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je charakterizovat tvorbu marketingové strategie na konkrétním praktickém příkladu, kterým je horské ubytovací zařízení. V teoretické části se tato práce zaměřuje především na metodologii a techniky tvorby strategie, které jsou v praktické části aplikovány. Zvláštní pozornost je věnována právě aplikaci teoretických poznatků tak, aby se na jejich základě dospělo k formulaci samotné marketingové strategie. Formulace marketingové strategie je vlastně doporučením konkrétnímu horskému ubytovacímu zařízení, jak by se měl do budoucna marketingově orientovat.
Keywords: ubytovací služby; marketingová strategie; SWOT; situační analýza; marketingový mix; S-T-P strategie; marketingové cíle
Thesis title: Marketing Strategy of a Mountain Guesthouse
Author: Königová, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Mojžíšek, Ivan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master's thesis is to describe the creation of a marketing strategy with a practical example (a mountain guesthouse). The theoretical part of this thesis emphasizes the methodology and techniques of creating a marketing strategy which is then applied in the practical part. Special attention is paid to the application of theory from which the marketing strategy can be defined. The marketing strategy that has been formulated in the thesis is what will be recommended to the guest house as their future course of action.
Keywords: situational analysis; accommodation service; marketing mix; S-T-P strategy; marketing objectives; SWOT; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2012
Date of submission: 18. 12. 2013
Date of defense: 4. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43819/podrobnosti

Files for download

    Last update: