War as a videogame: construction of the sociocultural otherness in the Near-eastern conflict
Thesis title: | Válka jako videohra: konstrukce sociokulturní jinakosti v blízkovýchodním konfliktu |
---|---|
Author: | Pavelka, Kamil |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Kratochvíl, Petr |
Opponents: | Knotková, Vladimíra |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tématem diplomové práce je výzkum konstrukce blízkovýchodního konfliktu, jeho aktérů a problematiky vztahu "Já -- Druzí" v digitálních hrách. Tento blízkovýchodní konflikt je možné nahlížet jako konstruovaný, myšlený objekt či reprezentaci s nezaostřenými prostorovými a časovými hranicemi, který nemusí být totožný s "hmotnou realitou", přesto však přispívá k tvorbě identit účastníků této reality a tím ovlivňuje jejich chování a chování vůči nim. Na poli mezinárodních vztahů může mít takto konstruovaná identita zásadní význam. |
Keywords: | symbolický interakcionismus; konstruktivismus; reprezentace; digitální hry; středněvýchodní konflikt; Střední východ; blízkovýchodní konflikt; Blízký východ; identita |
Thesis title: | War as a videogame: construction of the sociocultural otherness in the Near-eastern conflict |
---|---|
Author: | Pavelka, Kamil |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Kratochvíl, Petr |
Opponents: | Knotková, Vladimíra |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This diploma thesis analyses the construction of the Near-Eastern conflict, it's actors and the problematic of the "Self -- Others" relationship in digital games. This Near-Eastern conflict can be viewed as a constructed, thought object or representation with blurred space-time boudnaries, which is not necessarily identical with "material reality". Despite it not being identical, the constructed object does nevertheless contribute to the creation of identities of the material reality's participants, and as such influences their behaviour and the behaviour towards them. In the field of international relations, this constructed identity can have important implications. |
Keywords: | Near-easten conflict; Near East; symbolic interactionism; constructivism; representation; digital games; Middle-eastern conflict; Middle East; identity |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International and Diplomatic Studies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 22. 2. 2012 |
---|---|
Date of submission: | 20. 8. 2012 |
Date of defense: | 29. 1. 2014 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/36159/podrobnosti |