Analysis of a marketing approach of selected e-shops providing food on the Czech market

Thesis title: Marketingový přístup vybraných webových portálů s potravinářským zbožím na českém trhu
Author: Grusserová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Analýza marketingového přístupu vybraných webových portálů s potravinami na českém trhu má za cíl prověřit a vyhodnotit kvalitu zákaznických služeb poskytovaných vybranými e-shopy s potravinami. Kvalita je posuzována a měřena za pomoci mystery metod výzkumu trhu. Po e-mailové komunikaci s jednotlivými zákaznickými centry byl proveden i samotný nákup zboží na těchto webových portálech. Na závěr práce hodnotí výsledky provedeného výzkumu, přináší rady k získání nových zákazníků a navrhuje možnosti odstranění případných nedostatků.
Keywords: E-shop; Potraviny na internetu; Mystery shopping
Thesis title: Analysis of a marketing approach of selected e-shops providing food on the Czech market
Author: Grusserová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The final thesis Analysis of a marketing approach of selected e-shops providing food on the Czech market aims to examine and evaluate the quality of customer service provided by selected food e-shops. The quality is assessed and measured by specific mystery market research methods. After execution of the e-mail communication with each customer center, the purchase of certain goods on these e-shops was realized. Finally, the thesis evaluates the results of the research, gives the providers advice on acquiring new customers and suggests options for elimination of potential deficiencies.
Keywords: Food on the internet; Mystery shopping; E-shop

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2013
Date of submission: 1. 2. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41879/podrobnosti

Files for download

    Last update: