Proposal and implementation of communication strategy of the Domácí těstoviny bistro

Thesis title: Návrh a realizace komunikační strategie bistra Domácí těstoviny
Author: Vančurová, Olga
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat komunikační aktivity bistra Domácí těstoviny a následně na základě provedené analýzy navrhnout a zrealizovat novou komunikační strategii vedoucí primárně ke zvýšení povědomí a informovanosti potenciálních zákazníků a budování loajality stávajících zákazníků. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na marketing služeb (konkrétně stravovacích služeb) a význam marketingového řízení a plánování pro malé a střední podniky. Věnuje se rovněž analýze současné situace, marketingovému výzkumu a marketingové komunikaci. Praktická část zahrnuje představení bistra Domácí těstoviny, aplikaci analýzy současné situace a vyhodnocení informací z primárního a sekundárního výzkumu. Nejdůležitější, závěrečnou částí diplomové práce je navržení, realizace a vyhodnocení komunikační strategie bistra Domácí těstoviny.
Keywords: komunikační strategie; nástroje komunikačního mixu; marketingová komunikace; marketingový výzkum; analýza současné situace; marketingový mix stravovacích služeb; marketing služeb
Thesis title: Proposal and implementation of communication strategy of the Domácí těstoviny bistro
Author: Vančurová, Olga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master's thesis is to analyze communication activities of the Domácí těstoviny bistro and subsequently on the basis of the analysis to propose and implement a new communication strategy leading primarily to increase awareness of the potential customers and build loyalty of the existing customers. This Master's thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part focuses on service marketing (specifically catering services) and the importance of marketing management and planning for small and medium businesses. It also focuses on analysis of the current situation, marketing research and marketing communication. The practical part includes performances of the Domácí těstoviny bistro, the application of the analysis of the current situation and evaluation information from primary and secondary research. The most important, final part of the Master's thesis is to proposal, implementation and evaluation of the communication strategy of the Domácí těstoviny bistro.
Keywords: communication strategy; tools of communication mix; marketing communication; marketing research; analysis of the current situation; catering service marketing mix; service marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2013
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 4. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43060/podrobnosti

Files for download

    Last update: