Shopping behavior of Internet users with a focus on the Czech and German Market

Thesis title: Kupní chování uživatelů internetu se zaměřením na český a německý trh
Author: Chorvátová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním chováním českých a německých internetových uživatelů. Na základě vlastního dotazníkového šetření, analýzy sekundárních zdrojů věnujících se české a německé internetové populaci a jejímu nákupnímu chování a datům z databáze Google Consumer Barometer jsou identifikovány shodné a rozdílné nákupní projevy obou skupin internetových uživatelů. Z nich jsou vyvozena doporučení českým a německým obchodníkům či obchodníkům zvažujícím expanzi na jeden z těchto trhů, jak by mohli lépe reagovat na přání svých zákazníků.
Keywords: proces kupního rozhodování; německá internetová populace; nakupování na internetu; česká internetová populace; E-Commerce
Thesis title: Shopping behavior of Internet users with a focus on the Czech and German Market
Author: Chorvátová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the purchasing behaviour of the Czech and German Internet users. Based on the primary survey and analysis of secondary sources as well as data from the Google Consumer Barometer about Czech and Germany Internet users, it identifies the similarities and differences in shopping behaviour among Czech and German Internet users. Based on the findings, the thesis provides recommendations for the Czech and German traders and the businesses considering expansion to one of these markets. It advises how they can respond most effectively to their customer needs.
Keywords: shopping behaviour; German internet population; online shopping; Czech Internet population; E-Commerce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2013
Date of submission: 6. 12. 2013
Date of defense: 12. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44352/podrobnosti

Files for download

    Last update: