Strategic management in Ekvita, s.r.o

Thesis title: Strategické řízení ve firmě Ekvita spol. s r.o
Author: Doležal, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Špaček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení v malých a středních firmách aplikovanou na konkrétní podnik v oboru strojírenské výroby. Hlavní cíl práce byl stanoven následující - na základě strategické interní a externí analýzy navrhnout varianty strategie zaměřené převážně na rozvoj organizace. Z interní a externí analýzy vyplynulo několik silných a slabých stránek společnosti, na které působí z venku řada příležitostí a hrozeb. Všechny tyto oblasti byly analyzovány ve SWOT analýze. Na základě provedené analýzy bylo navrženo několik činností, které byly sestaveny do dvou strategických variant. První varianta je zaměřena především na vývoj nového výrobku a druhá varianta spíše na hledání nových příležitostí na trhu a propagaci firmy. Po zhodnocení jednotlivých variant byla následně k realizaci doporučena druhá strategie.
Keywords: návrh strategie; strojírenství; MSP; strategická analýza; strategické řízení
Thesis title: Strategic management in Ekvita, s.r.o
Author: Doležal, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Špaček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma deals with the strategic management in small and medium-sized companies. The strategic management is applied to a specific company operating in the field of mechanical engineering. The main goal of the diploma is to propose strategic variants focused mainly on the company's' development and resulting from the external and internal analyses. The results from both analyses are further used for the SWOT analysis which summarizes the strengths and weaknesses of the company influenced from the "outside" as opportunities and threats. SWOT analysis led to the definition of two strategic variants. First one is focused on the development of a new product; second one is more about searching for new opportunities on the market and marketing. After evaluating both proposals and considering dis/advantages only one has been recommended for the realization -- the second proposal.
Keywords: strategy proposal; mechanical engineering; SME´s; strategic analysis; strategic management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 4. 2013
Date of submission: 1. 12. 2013
Date of defense: 11. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42686/podrobnosti

Files for download

    Last update: