Online marketing strategy of selected company in financial services

Thesis title: Online marketingová strategie vybrané společnosti ve finančních službách
Author: Stankovský, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl seznámit čtenáře se současnými a nadcházejícími trendy v oblasti online marketingu, přiblížit nástroje pro realizaci úspěšné, efektivní strategie a na základě těchto zjištěných vstupů zanalyzovat současnou online marketingovou strategii vybrané společnosti a navrhnout doporučení pro implementaci nových aktivit v jednotlivých fázích životního cyklu zákazníka. Stěžejní oblasti zkoumání jsou tvorba a optimalizace obsahu webových stránek se zaměřením na on-page a off-page faktory k naplnění hodnotot Inbound marketingu a návrh nové marketingové a komunikační strategie pro marketing na sociálních sítích. V práci se pod pojmem sociální sítě schovává především nejpopulárnější sociální síť Facebook.
Keywords: Inbound marketing; Social media marketing; PPC; SEO; strategie; internetový marketing; online marketing
Thesis title: Online marketing strategy of selected company in financial services
Author: Stankovský, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is about new trends in online marketing. It focuses on online marketing tools and how to realize successful online marketing activity. The thesis is the analysis of the current company state. Based on informations gathered propose new strategy of content optimalization and social media strategy. How can the company enter the social network targeted on Facebook. Main areas are on-page and off-page factors in SEO and how to build Inbound marketing.
Keywords: Inbound marketing; social media marketing; PPC; SEO; strategy; online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2011
Date of submission: 1. 6. 2013
Date of defense: 24. 3. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32176/podrobnosti

Files for download

    Last update: