Analysis of the activities of South Korean companies from music industry in the European markets

Thesis title: Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích
Author: Vohradská, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou aktivit jihokorejských firem z oblasti hudebního průmyslu na trzích v Evropě, a to na základě dotazníkového šetření. První část práce se zaměřuje na teorii a popisuje korejskou populární hudbu, průřez její historií, významné společnosti v odvětví a aktivitu na zahraničních trzích. V dalších teoretických kapitolách následuje definování základních marketingových pojmů, teorie marketingového výzkumu, jeho metod a vyhodnocení a využití, marketingový výzkum v kultuře, souhrn ekonomické situace v Jižní Korei a rozdíly v obchodním jednání Korejců a Evropanů. V praktické části práce autorka podrobněji popisuje vybrané firmy, jejich produkt a aktivity v Evropě. Následuje úvod k výzkumu a informace o dotazníkovém šetření. V poslední části práce je již samotné vyhodnocení a interpretace zjištěných výsledků, závěry plynoucí ze získaných informací a navrhovaná řešení.
Keywords: k-pop; Hudební průmysl; Marketingový výzkum; Jižní Korea
Thesis title: Analysis of the activities of South Korean companies from music industry in the European markets
Author: Vohradská, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis analyzes activities of South Korean companies from music industry in the markets in Europe and this analysis is based on a questionnaire survey. The first part focuses on the theory and describes the Korean popular music, cross its history, major companies in the sector and their activity in foreign markets. In following theoretical chapters there is the definition of basic marketing terms, the theory of marketing research, its methods and evaluation and use of marketing research in culture, a summary of the economic situation in South Korea and differences in business negotiations between Koreans and Europeans. The practical part of the thesis describes in detail the selected companies, their products and activities in Europe. Furthermore there is an introduction to research and information about the survey. The final part deals with the evaluation and interpretation of the findings, conclusions drawn from the information obtained and the proposed solutions.
Keywords: Music industry; k-pop; Marketing research; South Korea

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 26. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43797/podrobnosti

Files for download

    Last update: