Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích

Název práce: Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích
Autor(ka) práce: Vohradská, Zuzana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá analýzou aktivit jihokorejských firem z oblasti hudebního průmyslu na trzích v Evropě, a to na základě dotazníkového šetření. První část práce se zaměřuje na teorii a popisuje korejskou populární hudbu, průřez její historií, významné společnosti v odvětví a aktivitu na zahraničních trzích. V dalších teoretických kapitolách následuje definování základních marketingových pojmů, teorie marketingového výzkumu, jeho metod a vyhodnocení a využití, marketingový výzkum v kultuře, souhrn ekonomické situace v Jižní Korei a rozdíly v obchodním jednání Korejců a Evropanů. V praktické části práce autorka podrobněji popisuje vybrané firmy, jejich produkt a aktivity v Evropě. Následuje úvod k výzkumu a informace o dotazníkovém šetření. V poslední části práce je již samotné vyhodnocení a interpretace zjištěných výsledků, závěry plynoucí ze získaných informací a navrhovaná řešení.
Klíčová slova: k-pop; Hudební průmysl; Marketingový výzkum; Jižní Korea
Název práce: Analysis of the activities of South Korean companies from music industry in the European markets
Autor(ka) práce: Vohradská, Zuzana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis analyzes activities of South Korean companies from music industry in the markets in Europe and this analysis is based on a questionnaire survey. The first part focuses on the theory and describes the Korean popular music, cross its history, major companies in the sector and their activity in foreign markets. In following theoretical chapters there is the definition of basic marketing terms, the theory of marketing research, its methods and evaluation and use of marketing research in culture, a summary of the economic situation in South Korea and differences in business negotiations between Koreans and Europeans. The practical part of the thesis describes in detail the selected companies, their products and activities in Europe. Furthermore there is an introduction to research and information about the survey. The final part deals with the evaluation and interpretation of the findings, conclusions drawn from the information obtained and the proposed solutions.
Klíčová slova: Music industry; k-pop; Marketing research; South Korea

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 9. 2013
Datum podání práce: 30. 4. 2014
Datum obhajoby: 26. 5. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/43797/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: