Analysis of Marketing Strategy of Dogpoint, a Non-profit Organization

Thesis title: Analýza marketingové strategie neziskové organizace Dogpoint
Author: Jerichová, Lana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Hejzlarová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza marketingových aktivit, které jsou součástí marketingové strategie neziskové organizace Dogpoint, a následné sestavení souboru návrhů a doporučení, jejichž implementací by došlo k zefektivnění fungování organizace. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je vymezen teoretický rámec pro oblast neziskových organizací a marketingu v neziskových organizacích. V praktické části jsou potom získané poznatky aplikovány na příkladu neziskové organizace Dogpoint.
Keywords: marketingový mix; marketingový výzkum; financování neziskových organizací; nezisková organizace; neziskový sektor; marketing
Thesis title: Analysis of Marketing Strategy of Dogpoint, a Non-profit Organization
Author: Jerichová, Lana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Hejzlarová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this Master's thesis is to carry out an analysis of the marketing activities that form the overall marketing strategy of Dogpoint, a non-profit organization. Based on the findings, a set of recommendations and suggestions is formed with the goal of achieving better performance of the organization. The thesis is divided into two main parts. In the first part, a theoretical scope is defined for the area of non-profit organizations and related marketing activities. In the practical part, the obtained findings are applied to the example of Dogpoint.
Keywords: market research; marketing mix; financing of a non-profit organization; non-profit organization; non-profit sector; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 2. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38658/podrobnosti

Files for download

    Last update: