Key Factors of Successful Niche Market Strategy in Czech Republic

Thesis title: Kľúčové faktory úspešnosti stratégie tržných výklenkov v ČR
Author: Pavlíková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá stratégiou tržných výklenkov ako jednou z marketingových stratégií uplatňovaných predovšetkým u malých a stredných firiem. Cieľom práce je analýza úspešných českých firiem, ktoré vykazujú znaky skúmaného smeru, a na základe tohto rozboru potom určenie kľúčových faktorov, ktoré ich úspešnosť ovplyvnili. V rámci výskumu boli využité jednak primárne dáta, získané prostredníctvom on-line dotazníkov a rozhovorov s predstaviteľmi firiem a taktiež sekundárne dáta, prevzaté z internetu.
Keywords: Tržný výklenok; Podnikateľské stratégie; Stratégia tržných výklenkov; Malé a stredné podniky
Thesis title: Klíčové faktory úspěšnosti strategie tržních výklenků v ČR
Author: Pavlíková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaobírá strategií tržních výklenků jako jednou z marketingových strategií uplatňovaných především u malých a středních firem. Cílem práce je analýza úspěšných českých firem, které vykazují znaky zkoumaného směru, a na základě tohoto rozboru poté určení klíčových faktorů, které jejich úspěšnost ovlivnily. V rámci výzkumu byla využita jednak primární data, získaná prostřednictvím on-line dotazníků a rozhovorů s představiteli firem a taktéž sekundární data, převzatá z internetu.
Keywords: Malé a střední podniky; Podnikatelské strategie; Strategie tržních výklenků; Tržní výklenek
Thesis title: Key Factors of Successful Niche Market Strategy in Czech Republic
Author: Pavlíková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with the niche market strategy as one of the marketing strategies used mainly among small and medium-sized companies. The aim of the thesis is to analyze successful Czech firms that indicate the occurrence of characteristics of the studied direction, and to determine the key factors that influenced their success. In the research, primary data obtained through on-line questionnaires and interviews with company representatives as well as secondary data downloaded from the Internet were used.
Keywords: Niche market strategy; Market niche; Business strategies; Small and medium-sized companies

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 1. 2013
Date of submission: 20. 4. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42595/podrobnosti

Files for download

    Last update: