Promotion of Slovak republic in the tourism industry

Thesis title: Propagácia Slovenskej republiky v cestovnom ruchu
Author: Tomanová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Badinková, Klára
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca na tému Propagácia Slovenska v cestovnom ruchu má za cieľ zanalyzovať aktivity Slovenskej agentúry v cestovnom ruchu od roku 2008 do 2013 na domácom a zahraničnom trhu cestovného ruchu, vrátane činnosti jej zahraničných a regionálnych zastúpení. Následne si kladie za cieľ priniesť návrhy na potenciálne budúce zlepšenie situácie, zviditeľnenie Slovenska ako cieľovej destinácie cestovného ruchu, zvýšenie návštevnosti a podporenie domáceho cestovného ruchu.
Keywords: Slovenská republika; cestovný ruch; propagácia; Slovenská agentúra pre cestovný ruch
Thesis title: Propagace Slovenské republiky v cestovním ruchu
Author: Tomanová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Badinková, Klára
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce na téma Propagace Slovenské republiky v cestovním ruchu má za cíl zanalyzovat aktivity Slovenské agentury pro cestovní ruch od 2008 do 2013 na domácím a zahraničním trhu cestovního ruchu, včetně činností jejích zahraničních a regionálních zastoupení. Následně si klade za cíl přijít s nápady, které by mohli vést k potenciálnímu budoucímu zlepšení situace, zviditelnění Slovenské republiky jako cílové destinace cestovního ruchu, zvýšení návštěvnosti a podpoření domácího cestovního ruchu.
Keywords: Slovenská agentura pro cestovní ruch; Slovenská republika; propagace; cestovní ruchu
Thesis title: Promotion of Slovak republic in the tourism industry
Author: Tomanová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Badinková, Klára
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The master thesis deals with the topic of promotion of Slovak republic in the tourism industry. Its goal is to analyze the activities of Slovak tourist board from 2008 to 2013 in domestic and incoming tourism, including the detached offices abroad and at home. Subsequently it aims to come up with ideas that could lead to potential improvement of the situation in the future, making Slovak republic more visible as a final destination in the international tourism, increasing incoming tourism and supporting domestic tourism.
Keywords: Slovak republic; tourism; promotion; Slovak tourist board

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 5. 5. 2014
Date of defense: 29. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39718/podrobnosti

Files for download

    Last update: