Victory as a Marketing Tool Sports Organizations

Thesis title: Vítězství jako marketingový nástroj sportovní organizace
Author: Zbožínková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Král, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je poukázat na to, jaký vliv mají sportovní úspěchy či neúspěchy na marketing organizace a jak mu vítězství napomáhá. Dále se pokusím zobrazit další vlivy, které na sportovní organizaci působí jak pozitivně, tak negativně a navrhnout, jak těmto problémům předcházet nebo jak na ně reagovat. Cílová skupina, kterou sportovní výkony ovlivňují, jsou především diváci a sponzoři. Tato práce zachycuje veškerá hlediska, která se odráží na sportovních výsledcích v kolektivním sportu. V praktické části je představen sportovní klub TJ Házená Jindřichův Hradec a následuje výzkum, z kterého vychází, že při dobrých sportovních výkonech klubu je vítězství marketingovým nástrojem, který ovlivňuje rozhodování sponzorů a získávání fanoušků.
Keywords: marketing; sport; vítězství
Thesis title: Victory as a Marketing Tool Sports Organizations
Author: Zbožínková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Král, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the present thesis is to point out how success and failure in sports may affect the marketing strategies of an organisation. I will attempt to describe other factors that may influence a sports organisation both positively and negatively, and suggest how to deal with or avoid potential problems. It is mainly spectators and sponsors who form the target group that is influenced by success and failure in sports. This thesis takes into account all the aspects that are reflected in sports results (as far as team sports are concerned). The empirical part of the thesis presents the handball club TJ Házená Jindřichův Hradec and provides an analysis which concludes that victory is a marketing tool that affects the sponsors' decision-making and attracts new fans.
Keywords: marketing; sport; victory

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2012
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37411/podrobnosti

Files for download

    Last update: