Marketing analysis of brands Mary Kay and DM

Thesis title: Marketingová analýza značiek Mary Kay a DM
Author: Burdová, Beáta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Témou tejto bakalárskej práce je Marketingová analýza značiek Mary Kay a DM. Práca definuje dve veľmi silné značky, ktoré sa na trhy nachádzajú už niekoľko desiatok rokov. Hlavným cieľom mojej práce je porovnať vnímanie ľudí jednotlivých značiek a priblížiť sa k výsledku ich vnímania. V teoretickej časti je definovaný marketing, marketingový a komunikačný mix a ich jednotlivé zložky, a tiež zákazník a značka. Praktická časť sa zaoberá rozobratím a zhodnotením výsledkov získaných z dotazníkového šetrenia a príslušnými komentármi.
Keywords: Značka; Zákazník; Marketing
Thesis title: Marketingová analýza značek Mary Kay a DM
Author: Burdová, Beáta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je Marketingová analýza značek Mary Kay a DM. Práce definuje dvě velmi silné značky, které se na trhu nacházejí již několik desítek let. Hlavním cílem mé práce je porovnat vnímání jednotlivých značek lidmi a přiblížit se k výsledku jejich vnímání. V teoretické části je definován marketing, marketingový a komunikační mix a jejich jednotlivé složky, a také zákazník a značka. Praktická část se zabývá rozebráním a zhodnocením výsledků získaných z dotazníkového šetření a příslušnými komentáři.
Keywords: Zákazník; Značka; Marketing
Thesis title: Marketing analysis of brands Mary Kay and DM
Author: Burdová, Beáta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The topic of this Bachelor's thesis is Marketing analysis of brands Mary Kay and DM. The work defines two very strong brands which exist on the market for several decades. The main aim of this work is to compare people's perception of each brand and come closer to the result of their perception. In the theoretical part are defined following terms: marketing, marketing and communication mix and its individual parts, as well as customer and brand. The practical part of the thesis evaluates and deals with the results gained through the questionnaire survey and relevant comments.
Keywords: Brand; Customer ; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44666/podrobnosti

Files for download

    Last update: