Comparing commodity search engines and deal of the day servers

Thesis title: Porovnání zbožových vyhledávačů a slevových serverů
Author: Rozhoň, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce v teoretické části vysvětluje obchodní model zbožových vyhledávačů a slevových serverů včetně zařazení těchto nástrojů do internetového marketingu. Následně jsou obchodní modely obou těchto nástrojů porovnávány z hlediska možného využití pro firmy. V praktické části se práce zaměřuje na konkrétní zbožové vyhledávače a slevové servery v České republice z hlediska jejich představení a porovnání a následně předkládá praktické ukázky využití těchto kanálů samotnými firmami. Součástí praktické části je také podrobná ukázka využití zbožových vyhledávačů (Zboží.cz a Heureka.cz) a slevových serverů (Skrz.cz) na konkrétní společnosti Vivantis, a. s. Součástí této ukázky je také detailní analýza efektivity využití těchto kanálů.
Keywords: Zbožové vyhledávače; Slevové servery; Slevový agregátor
Thesis title: Comparing commodity search engines and deal of the day servers
Author: Rozhoň, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis in the theoretical part explains the business model of commodity search engines and deal of the day servers, including the inclusion of these tools in internet marketing. Subsequently, the business models of these two instruments are compared in terms of possible use for the companies. In the practical part the thesis is focuses on a specific commodity search engines and deal of the day servers in the Czech Republic in terms of their performance and the comparison and then presents practical examples of using these channels by companies. The practical part is also a detailed example of the use of commodity search engines (Zboží.cz and Heureka.cz) and deal of the day servers (Skrz.cz) to a specific company Vivantis, a. s. Part of this demonstration is also a detailed analysis of the effectiveness of the use of these channels.
Keywords: Commodity search engines; Sales promotion; Deal of the day servers

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 6. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43330/podrobnosti

Files for download

    Last update: