Analysis and Proposal of Communication Strategy of Znovín Znojmo, a.s

Thesis title: Analýza a návrh komunikační strategie společnosti Znovín Znojmo, a.s
Author: Šedivá, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Friedová, Paulina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je kritické zhodnocení a návrh marketingové a komunikační strategie společnosti Znovín Znojmo. V první části se zabývám teoretickými základy marketingu a tvorbou marketingové a komunikační strategie. Ve druhé části zmapuji tuzemský trh s vínem z pohledu výrobců i spotřebitelů a představím současné trendy. Dále provedu analýzu marketingových aktivit společnosti a jeho konkurentů a zhodnotím její současnou situaci. Na základě identifikovaných problémových oblastí navrhnu novou marketingovou a komunikační strategii.
Keywords: vinařství; trh s vínem; marketingová strategie; Znovín Znojmo; komunikační strategie
Thesis title: Analysis and Proposal of Communication Strategy of Znovín Znojmo, a.s
Author: Šedivá, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Friedová, Paulina
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the thesis is evaluation and proposal of marketing and communication strategy of Znovín Znojmo. In the first part, I explain the theory of marketing and creation of marketing and communication strategy. In the second part, I analyze the Czech wine market as seen by both producers and consumers, and I introduce current trends. Furthermore, I analyze marketing activities of the company and its competitors and evaluate its current situation. Based on the identified issues, I propose new marketing and communication strategy.
Keywords: viniculture; marketing strategy; Znovín Znojmo; wine market; communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2012
Date of submission: 17. 12. 2013
Date of defense: 17. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39770/podrobnosti

Files for download

    Last update: