Comparison of Newsletter Campaigns largest Czech e-shop

Thesis title: Porovnání newsletterových kampaní největších českých e-shopů
Author: Horáková, Bára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat newslettery obchodů Alza.cz a Mall.cz, které patří mezi největší internetové prodejce na českém trhu. V teoretické části se práce zabývá funkcí a tvorbou newsletteru. V praktické části je provedena analýza newsletterů internetových obchodů, zhodnocení jejich tvorby a případné návrhy a doporučení na zlepšení.
Keywords: Mall.cz; Alza.cz; přímý marketing; direct mail; newsletter; marketingová komunikace; online marketingová komunikace
Thesis title: Comparison of Newsletter Campaigns largest Czech e-shop
Author: Horáková, Bára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to analyze and compare newsletters from Alza.cz and Mall.cz, which are one of the largest online retailers in the Czech market. Theoretical part of the thesis deals with the functions and the composing of the newsletter. Practical part analyzes newsletters of online stores, valorization of their work and the suggestions and recommendations for improvement.
Keywords: direct mail; direct marketing; Alza.cz; newsletter; online marketing communication; marketing communication; Mall.cz

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 6. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45183/podrobnosti

Files for download

    Last update: