Marketing strategy analysis of the Harley-Davidson company on the Czech and European market, comparison with competition

Thesis title: Analýza marketingové strategie značky Harley-Davidson na českém trhu a ve vybraných evropských zemích, porovnání s konkurencí
Author: Kysela, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Heřmanský, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Harley-Davidson v České republice, nástroji, které společnost využívá ke komunikaci se spotřebiteli. Dále jejím postavením na českém trhu ve srovnání s konkurencí a představím jejího největšího konkurenta, BMW. Nedílnou součástí této práce je i celkové pojetí evropského trhu, případné rozdělení trhu a specifika. Závěr této práce budě věnován doporučení pro zlepšení pozice společnosti na českém trhu.
Keywords: Harley-Davidson; komunikace; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy analysis of the Harley-Davidson company on the Czech and European market, comparison with competition
Author: Kysela, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Heřmanský, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with marketing strategy of Harley-Davidson company in Czech republic, tools which company uses to communicate with consumers. In addition, its position on the Czech market in comparison with competition and I introduce the biggest rival, the BMW. Inseparable part of this work is the overall concept of the European market, potential market sharing and specifications. The conclusion of this work will be devoted to the recommendations for improving the company's position on the Czech market.
Keywords: Harley-Davidson; communication; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43871/podrobnosti

Files for download

    Last update: