Tourism marketing strategies of the traditional european destinations

Thesis title: Marketingové stratégie cestovného ruchu tradičných európskych destinácií
Author: Barošová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Témou diplomovej práce je marketingová stratégia tradičných európskych destinácií. Cieľom práce je popísať najvhodnejšiu marketingovú stratégiu pre európskej destinácie, ktoré čelia stále silnejšej konkurencii na trhu medzinárodného cestovného ruchu. V praktickej časti práce je detailne analyzovaná aplikovaná stratégia najnavštevovanejšej európskej destinácie -- Francúzska. Účinok tejto stratégie je zhodnotený na základe vlastného kvalitatívneho dotazníkového výskumu s medzinárodnou účasťou.
Keywords: cestovný ruch; destinačný manažment; marketingová stratégia; marketing; stratégia destinácie
Thesis title: Marketingové strategie cestovního ruchu tradičních evropských destinací
Author: Barošová, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tématem diplomové práce je marketingová strategie tradičních evropských destinací. Cílem práce je popsat nejvhodnější marketingovou strategii pro evropské destinace, které čelí stále silnější konkurenci na trhu mezinárodního cestovního ruchu. V praktické části práce je detailně analyzována aplikována strategie nejnavštěvovanější evropské destinace - Francie. Účinek této strategie je zhodnocen na základě vlastního kvalitativního dotazníkového výzkumu s mezinárodní účastí.
Keywords: destinační management ; marketingová strategie ; cestovní ruch; strategie destinace; marketing
Thesis title: Tourism marketing strategies of the traditional european destinations
Author: Barošová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Abrhám, Josef
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The subject of this thesis is the marketing strategy of traditional European destinations. Its objective is to describe the most suitable marketing strategy for the European destinations facing stronger competition within the market of international tourism. Practical part of the thesis consists of the detailed analysis of the most visited European destination -- France. Secondly, the effects of this strategy are measured by the international quantitative marketing research.
Keywords: destination management; marketing strategy; tourism; strategy of the destination; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2012
Date of submission: 29. 11. 2013
Date of defense: 6. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39279/podrobnosti

Files for download

    Last update: