Culinary tours

Thesis title: Cestování za gastronomií
Author: Mokrišová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce je gastronomický cestovní ruch, jenž je stále populárnější v moderních trendech cestovního ruchu. Práce si vytyčuje za cíl vymezit základní terminologii předmětné oblasti - především definovat pojmy stravování, stravovací služby a gastronomie; popsat gastronomii jako součást kultury národa a současně jako prvek globalizace; analyzovat cestování za gastronomií a zmapovat atraktivity v oblasti gastronomie; v neposlední řadě představit specifické typy cest za poznáním gastronomie a zdůraznit přednosti kuchyně jednotlivých destinací. V práci se blíže budeme věnovat třem vybraným destinacím, které budou rozpracovány do modelových nabídek. Součástí cíle práce je vytvoření rozhodovacích modelů a návrh systému pro podporu rozhodování, umožňující gastronomicky orientované cestovní kanceláři učinit relevantní nabídku klientovi.
Keywords: klient cestovní kanceláře; rozhodovací model; gastronomie; stravovací služby; stravování; gastronomický cestovní ruch; zájezd
Thesis title: Culinary tours
Author: Mokrišová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of the bachelor thesis is gastronomy tourism, which is becoming increasingly popular in modern trends of tourism. The thesis aims to define the basic terminology of the subject area - to define the terms of food, food and beverage service and gastronomy; to describe the gastronomy as a part of the national culture and at the same time as an element of globalization; to analyze culinary tours and to map the attractiveness of the area of gastronomy; last but not least, to introduce specific types of journeys of discovery of gastronomy and to emphasize the advantages of cuisines in each destination. In the paper, we will focus on three selected destinations, which will be elaborated in three model offers. Part of the goals of this work is to create a decision-making models and a proposal for decision support system, allowing gastronomically oriented travel agency to make relevant offers to the client.
Keywords: gastronomy; tour; client of travel agency; decision-making model; food and beverage services; food; gastronomy tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2013
Date of submission: 5. 5. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44302/podrobnosti

Files for download

    Last update: