Communication strategy of non-profit organizations

Thesis title: Komunikačné stratégie neziskových organizácií
Author: Kolesárová, Maria
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa sústreďuje na komunikáciu organizácií neziskového sektoru. Najskôr charakterizuje neziskové organizácie a neziskový sektor, potom prechádza ku charakteristike marketingu a marketingovej komunikácií neziskových organizácií. V praktickej časti analyzuje komunikačné nástroje vybranej neziskovej organizácie a hodnotí komunikáciu organizácie a jej vplyv na postoje a správanie cieľovej skupiny.
Keywords: marketingová komunikácia; neziskový sektor; komunikačné stratégie; marketing; nezisková organizácia
Thesis title: Komunikační strategie neziskové organizace
Author: Kolesárová, Maria
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se soustřeďuje na komunikaci organizací neziskového sektoru. Nejdřív charakterizuje neziskové organizace a neziskový sektor, poté přechází ku charakteristice marketingu a marketingové komunikace neziskových organizací. V praktické části analyzuje komunikační nástroje vybrané neziskové organizace a hodnotí komunikaci organizace a její vliv na postoje a chování cílové skupiny
Keywords: komunikační strategie; marketing; marketingová komunikace; neziskový sektor; nezisková organizace
Thesis title: Communication strategy of non-profit organizations
Author: Kolesárová, Maria
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis focuses on the communications sector, non-profit organizations. First, characterized by non-profit organizations and non-profit sector, then goes to the characteristics of marketing and marketing communications NGOs. In the practical part analyzes the communication tools of non-profit organizations and evaluate communications organization and its effect on attitudes and behavior of the target group.
Keywords: communication strategy; marketing communication; marketing; non-profit sector; a non-profit organization

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2012
Date of submission: 31. 12. 2013
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39974/podrobnosti

Files for download

    Last update: