Analysis of bubble tea market in the Czech Republic

Thesis title: Analýza trhu bubble tea v České republice
Author: Stibor, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trhem bubble tea v České republice ve vztahu ke společnosti Bubbleology. Cílem práce je analýza jejího marketingového mixu a navržení změn a opatření, které by vedly ke zvýšení povědomí o značce a následně i ke zvýšení zisků. Za pomoci dotazníkového šetření na internetu je nejdříve určena cílová skupina nápoje. Poté jsou popsány hlavní značky na trhu a identifikována je hlavní konkurence pro Bubbleology. Následuje analýza samotného marketingového mixu společnosti. Na základě zjištění jsou navrženy doporučení a doplňky k současnému mixu. Jedná se především o zvýšení digital engagement za pomoci sociálních sítí a mobilní aplikace a o zlepšení promočních aktivit v místě prodeje. Správnost konceptů je nakonec ověřena pomocí skupinového rozhovoru.
Keywords: Skupinové rozhovory; Chytré telefony; Mobilní technologie; Sociální sítě; Digital engagement; Bubble tea
Thesis title: Analysis of bubble tea market in the Czech Republic
Author: Stibor, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on bubble tea market in the Czech republic in relation to Bubbleology company. The objective of the thesis is to analyze the marketing mix of this company and suggest additions that would increase the awareness for the brand and subsequently increase the profits. First the target group is identified with the help of on-line questionnaire. Then leading bubble tea brands are described and the main competition for Bubbleology is identified. Follows analysis of the marketing mix. Proposed is increase in digital engagement with the help of social networks and mobile app. Improvements to promotions in the shopping malls are also suggested. The concepts are then verified with the help of focus groups.
Keywords: Bubble tea; Social networks; Digital engagement; Focus groups; Smart phones; Mobile technologies

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 3. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43088/podrobnosti

Files for download

    Last update: