Diplomová práce se zabývá analýzou potenciálu rozvoje filmového turismu v České republice za účelem posílení domácího cestovního ruchu. Cílem je zjistit, zda je pro rezidenty Česká republika atraktivní turistickou destinací pro trávení volného času nebo dovolené a zda by pro ně byly produkty filmového turismu zajímavou atraktivitou. Úvodní kapitola se věnuje vymezení základních pojmů týkajících se cestovního ruchu a marketingu destinace. V druhé teoretické části je již pozornost zaměřena na film... show full abstractDiplomová práce se zabývá analýzou potenciálu rozvoje filmového turismu v České republice za účelem posílení domácího cestovního ruchu. Cílem je zjistit, zda je pro rezidenty Česká republika atraktivní turistickou destinací pro trávení volného času nebo dovolené a zda by pro ně byly produkty filmového turismu zajímavou atraktivitou. Úvodní kapitola se věnuje vymezení základních pojmů týkajících se cestovního ruchu a marketingu destinace. V druhé teoretické části je již pozornost zaměřena na filmový turismus a jeho charakterizaci včetně vymezení samotného pojmu, historie vývoje filmové turistiky, typologie účastníků filmového turismu a popisu jeho forem a produktů. Podrobně jsou popsány možnosti využití audiovizuální produkce pro propagaci turistické destinace v jednotlivých fázích života filmu - před, během a po natáčení a nejsou ani opomenuty jednotlivé instituce věnující se podpoře filmových regionů v ČR. Praktická část se pak zabývá analýzou potenciálu rozvoje filmového turismu v tuzemsku, která je založena na analýze sekundárních zdrojů a dotazníkovém šetření mezi rezidenty. Pozornost je zaměřena na oblíbenost české filmové produkce, současný stav domácího cestovního ruchu a rovněž je zmapována nabídka produktů filmového turismu na území ČR. Na základě získaných zjištění je v poslední kapitole předložen návrh konkrétního řešení využití filmu pro vybranou destinaci České republiky - Ústecký kraj. |