Mystery Shopping and its use in Bata Shoe Organisation

Thesis title: Mystery shopping a jeho využití ve společnosti Baťa
Author: Čubíková, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kořen, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá metodou mystery shoppingu, což je jedna z kvantitativních výzkumných metod v marketingu. Hlavním cílem mé práce je představení této metody a aplikace mystery shoppingu ve vybraných prodejnách Baťa s cílem navrhnout možná doporučení pro zkoumané prodejny. V teoretické části jsou zde vysvětleny pojmy: marketing, marketingový výzkum, mystery shopping a formy jeho výzkumu. Praktická část je realizována v 17 pobočkách Baťa po celé Praze a středních Čechách. Cílem této části je zjištění a zhodnocení znalostí zaměstnanců v dané problematice a jejich ochota poradit zákazníkovi při nákupu.
Keywords: Baťa; Mystery shopping; Marketingový výzkum
Thesis title: Mystery Shopping and its use in Bata Shoe Organisation
Author: Čubíková, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kořen, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with mystery shopping method, which is one of the quantitative research methods in marketing. The main objective is to introduce this method and application of mystery shopping in chosen shops of Bata Shoe Company with the aim to propose possible recommendations for inspected stores. In theoretical part terms are explained such as marketing, marketing research, mystery shopping and its forms of his research. The practical part is based on mystery shopping in 17 stores of Bata Shoe Organisation in Prague and in Central Bohemia. The purpose of the practical part is to identify and evaluate knowledge of employees in stated issues and their willingness to give advice to customer during shopping.
Keywords: Marketing research; Bata Shoe Organisation; Mystery shopping

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 3. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 12. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42233/podrobnosti

Files for download

    Last update: