Marketing activities of a chosen business

Thesis title: Marketingové aktivity vybraného podniku
Author: Nguyen, Thanh Hang
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Novák, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické částí. V teoretické části je vysvětlena základní terminologie jako je marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, segmentace trhu, analýza konkurence, analýza SWOT a marketingový výzkum. Znalosti získané v první části práce jsou aplikovány na skutečnou existující firmu. Praktická část se zaměřuje na kavárnu Lucky Café, která se nachází v městě Domažlice, situované v západních Čechách. Tato část práce zahrnuje charakteristiky kavárny, marketingový mix, analýzu konkurence, a SWOT analýzu. Navíc byl proveden i marketingový výzkum. Cílem práce je popsat marketingové aktivity vybraného podniku a podat návrhy na zlepšení těchto aktivit.
Keywords: služby ; marketingová komunikace; marketing
Thesis title: Marketing activities of a chosen business
Author: Nguyen, Thanh Hang
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Novák, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. Basic terminology such as marketing, marketing mix, marketing communication, marketing segmentation, competitor analysis, SWOT analysis and marketing research are explained in theoretical part. The knowledge gained in the first part of thesis is applied on the real existing company. Practical part focuses on Lucky Café, which is situated in a town called Domažlice in west of Bohemia. This part of thesis consists of basic characteristics of the coffee place, their marketing mix, analysis of the competitors, swot analysis. Furthermore marketing research was conducted as well. This work was aimed to describe marketing activities of a chosen business and make propositions to improve them.
Keywords: servises; marketing; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45034/podrobnosti

Files for download

    Last update: