Digital Marketing and Social Media in a Crowd Funding Campaign

Thesis title: Digital Marketing and Social Media in a Crowd Funding Campaign
Author: Malec, Etienne
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this thesis is to investigate the key success factors in the digital marketing approach used for campaigns done on crowdfunding platforms, and how it will change influence the decisions of the crowd to invest in a project. Regarding the structure of this thesis, we will firstly explain in details what are the roots of the crowdfunding, describe the different type of platforms and in which context they are used. In the second and third part, we will see how crowdfunding represent a boost for the entrepreneurial initiative and how digital marketing is influencing the process of a raising fund campaign. Finally, thanks a research that has been conducted on 46 respondents, we will analyze the behavior of the crowd regarding the marketing approach used by crowdfunders. As findings, we can state that a crowdfunder must establish a project with a substantial quality content that will pull the crowd toward the project, and choose the right approach in selecting an adapted crowdfunding platforms and rewards.
Keywords: content marketing; digital marketing; Crowd-funding; crowd-funder; crowd-sourcing; social media
Thesis title: Digitalni marketing a social media v "crowd-funding" kampani
Author: Malec, Etienne
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je zanalyzovat klíčové faktory pro úspěch v digitálním marketingu na kampaně používající crowdfunding platformy , zda tento přístup může ovlivnit jedince k investování do projektu. Co se týká struktury práce , nejprve pojednávám o kořenech crowdfundingu; popisuji různé typy platforem a v jakém kontextu se používají. Ve druhé a třetí části ukazuji, jak crowdfunding podporuje podnikatelské iniciativy a jak digitální marketing ovlivňuje získávání finančních prostředků . Nakonec, díky výzkumu, který byl proveden na 46 respondentech , jsem zanalyzoval chování davu ovlivněného marketingovým přístupem používajícho crowdfunders. Na závěr práce konstatuji, že crowdfunder musí vytvořit projekt s kvalitním obsahem, který bude atraktivní pro lidi, a také zvolit správný přístup a adaptaci crowdfundingových platform a odměn.
Keywords: dav; dav-sourcing; obsah marketing; Crowd-financování; digitální marketing; sociální média

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2013
Date of submission: 15. 5. 2014
Date of defense: 17. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45505/podrobnosti

Files for download

    Last update: