Marketing research in the field of food labelling and packaging

Thesis title: Marketingový výzkum v oblasti označování a balení potravin
Author: Ševčíková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Plášková, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je u vybraných potravin pomocí mystery shoppingu zhodnotit, jestli díky jejich umístění nedochází ke klamání spotřebitelů a zda výrobci u těchto potravinářský výrobků uvádějí všechny legislativně předepsané údaje. Dále bude v praktické části bakalářské práce pomocí dotazníkového šetření zanalyzováno povědomí českých spotřebitelů o označování potravin. Teoretická část shrnuje legislativu v oblasti označování a balení potravin, jsou zde sepsány povinné a dobrovolné údaje, které jsou na obalech potravin uvedeny, značení týkající se obalů a dozorové orgány, které zaštitují tuto oblast.
Keywords: klamání spotřebitele; balení potravin; označování potravin; marketingový výzkum
Thesis title: Marketing research in the field of food labelling and packaging
Author: Ševčíková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Plášková, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Bachelor's Thesis is to evaluate whether consumers in shops are misled by product positioning of some selected foodstuffs using mystery shopping and whether the producers of these food products indicate all information required by legislation. Then the practical part of the Bachelor's Thesis analyses Czech consumer awareness of food labelling using primary survey. The theoretical part summarizes food packaging and labelling regulations. There are written obligatory and optional data, which should be listed on food labels; packaging and labelling markings, and supervisory authorities who protect this area.
Keywords: misleading of consumers; food packaging; marketing research; food labelling

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 20. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44764/podrobnosti

Files for download

    Last update: