Influence of television advertising during the american Super Bowl on the price and volume of shares of advertising companies

Thesis title: Vliv reklamy v přestávce amerického Super Bowlu na cenu a objem prodaných akcií inzerujících
Author: Čurda, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stroukal, Dominik
Opponents: Čermáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce zkoumá vliv televizní inzerce a následného hodnocení reklamy spotřebiteli v průběhu události amerického Super Bowlu na změnu hodnoty a obchodovaného množství akcií inzerujících společností. Pomocí srovnání vývoje hodnot pro cenu a objem obchodovaných akcií inzerujících společností s trendem v intervalech kolem události Super Bowl v průběhu let 2010-2014, prokazuji, že zde žádný celkový vliv není. Zároveň hodnocení reklamního spotu spotřebiteli nemá jednoznačný vliv na změny hodnoty, či obchodovaného množství akcií inzerujících společností.
Keywords: akcie; Super Bowl; reklama; volume; trend
Thesis title: Influence of television advertising during the american Super Bowl on the price and volume of shares of advertising companies
Author: Čurda, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stroukal, Dominik
Opponents: Čermáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the impact of television advertising and subsequent consumer rating of commercials during the American event Super Bowl on a change of price and volume of stocks of companies that advertised. Using the development of values compared to the price and volume of shares of companies that advertised during the event over the years 2010-2014 with trend at intervals around the Super Bowl, I prove that there is no overall effect. Simultaneously the consumer evaluation of commercials does not have a clear impact on changes in the value or number of shares of advertising companies.
Keywords: stock; commercial; Super Bowl; trend; volume

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2014
Date of submission: 14. 6. 2014
Date of defense: 16. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46414/podrobnosti

Files for download

    Last update: