Specifics and preferred marketing communication tools of chosen segment

Thesis title: Specifika a preferované nástroje marketingové komunikace vybraného segmentu
Author: Vacková, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
V dnešní době globalizace a moderních technologií se stávají potenciální zákazníci odolnějšími vůči různým marketingovým postupům a jednají více racionálně. Je proto těžší zaujmout jejich pozornost a získat tak konkurenční výhodu. Možnou šancí je pro firmy rozšíření jejich klientské základny o novou cílovou skupinu. Takovou skupinu představuje například LGBT komunita. V zahraničí je běžnou praxí pracovat s těmito sexuálními minoritami. Práce pojednává o tom, zda je něco takového možné i v České republice. Cílem práce je posoudit kupní sílu gayů, leseb, bisexuálů a transsexuálů ve srovnání s heterosexuály, identifikovat jejich přístup k reklamě zacílené na LGBT komunitu a jejich preferované marketingové nástroje.
Keywords: moderní marketingové nástroje; LGBT komunita; klasické marketingové nástroje; Gay marketing
Thesis title: Specifics and preferred marketing communication tools of chosen segment
Author: Vacková, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
In this age of globalization and modern technology potencial customers have become more resistant to different marketing practices and they act more rationally. Therefore it is more difficult to attract their attention and gain a competitive advantage. One possible option for companies is to extend their client base with a new target group. Such a group can be represented for example by the LGBT community. It is a common in abroad to work with these sexual minorities. This theses should show whether something like this is possible also in the Czech Republic or not. The aim of this theses is to compare the purchasing power of gays, lesbians, bisexuals and transsexuals with heterosexuals and to identify their approach to advertising aimed at LGBT community and their preferred marketing tools.
Keywords: LGBT community; Gay marketing; classic marketing tools; modern marketing tools

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2012
Date of submission: 1. 12. 2013
Date of defense: 24. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38068/podrobnosti

Files for download

    Last update: