Franchising form of cooperation with adidas Czech republic

Thesis title: Franchisingová forma spolupráce se společností adidas ČR
Author: Jelínek, Josef
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Hommerová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je popsat a zanalyzovat současný franchisový systém společnosti adidas ČR s. r. o. a na základě výstupů doporučit systémové změny, které budou aplikovatelné pro zefektivnění systému spolupráce společnosti adidas ČR s. r. o. s franchisovými partnery společnosti. Teoretická část řeší metodou rešerše náhled na problematiku franchisového modelu na základě dostupných zdrojů. Cílem první teoretické části bakalářské práce je získat základní informace o vývoji franchisingu, představit definici franchisingu, jeho charakteristiku, druhy a pojmy, včetně popisu vývoje a současné situace franchisingu v České republice. Cílem druhé teoretické části je popsat systémové výhody franchisingu a zároveň jeho výhody a nevýhody pro obě zúčastněné strany tohoto obchodního modelu -- franchisanta i franchisora. Teoretický rozbor je nezbytným předpokladem pro praktickou část bakalářské práce, jejímž cílem je využít sedmileté zkušenosti v obchodním oddělení společnosti adidas ČR s. r. o. a analyzovat současný systém franchisingu společnosti adidas ČR s. r. o., jeho pozitiva i negativa, se snahou o vypracování doporučení na systémové změny, které by byly aplikovatelné pro zefektivnění systému spolupráce s franchisovými partnery společnosti adidas ČR s. r. o.
Keywords: klíčové ukazatele výkonu; franchisor; SWOT; franchisant; franchising; finanční plán; marketing; návratnost investice; maloobchod; distribuční model; profitabilita
Thesis title: Franchising form of cooperation with adidas Czech republic
Author: Jelínek, Josef
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Hommerová, Dita
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Bachelor's thesis is to describe and analyse current franchise system in adidas ČR, l. t. d. and on the basis of outputs recommend systematic changes which are applicable and lead into system efficiency of cooperation with franchise partners of adidas ČR l. t. d. The theoretical part uses background research to deal with the view of the problems of a franchise model based on available resources. The aim of the first theoretical part of the thesis is to obtain basic information on the development of franchising, to introduce a definition of franchising, its characteristics, types and terms, including a description of the current situation and development of franchising in the Czech Republic. The aim of the second theoretical part is to describe the systemic advantages of franchising and also its advantages and disadvantages for both parties participating in this business model - the franchisee and the franchisor. The theoretical analysis is a prerequisite for the practical part of the thesis, the aim of which is to use seven years of experience in the business department at adidas ČR l. t. d. and to analyze the current franchising system at adidas ČR l. t. d., its pros and cons, with an effort to develop recommendations for systemic changes that would be applicable for improving the system of cooperation with franchise partners of adidas ČR l. t. d.
Keywords: franchising; franchisee; profitability; key performance indicators; SWOT; financial plan; distribution model; return of investment; retail; franchisor; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2013
Date of submission: 30. 5. 2014
Date of defense: 25. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43896/podrobnosti

Files for download

    Last update: