Draft of Marketing Mix for start-up

Thesis title: Návrh marketingového mixu začínajúceho podniku
Author: Olekšáková, Ľubomíra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca je zameraná na návrh marketingového mixu pre začínajúci podnik, ktorým je kuchynské štúdio. Práca je rozdelená na dve základné časti, časť teoretickú a časť praktickú. V teoretickej časti sú definované pojmy ako je marketing, marketingový mix a jeho jednotlivé zložky. Praktická časť je venovaná samotnému začínajúcemu podniku, ktorým je kuchynské štúdio. V tejto časti práce je predstavený podnikateľský zámer a je navrhnutý produkt, cena, distribúcia a spôsob marketingovej komunikácie. Záver praktickej časti práce je venovaný SWOT analýze.
Keywords: SWOT analysis; Marketingový mix; Marketing
Thesis title: Návrh marketingového mixu začínajícího podniku
Author: Olekšáková, Ľubomíra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na návrh marketingového mixu pro začínající podnik, kterým je kuchyňské studio. Práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány pojmy jako je marketing, marketingový mix a jeho jednotlivé složky. Praktická část je věnována samotnému začínajícímu podniku, kterým je kuchyňské studio. V této části práce je představen podnikatelský záměr a je navržen produkt, cena, distribuce a způsob marketingové komunikace. Závěr praktické části práce je věnován SWOT analýze.
Keywords: SWOT analýza; Marketingový mix; Marketing
Thesis title: Draft of Marketing Mix for start-up
Author: Olekšáková, Ľubomíra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor thesis is focused on the draft of marketing mix for the start-up kitchen studio. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical one. The theoretical part defines the terms -- marketing, marketing mix and its elements. The practical part is focused on the kitchen studio and the business plan is defined. This part also involves the draft of elements of marketing mix -- product, price, distribution and marketing communication. The conclusion includes the SWOT analysis.
Keywords: SWOT analysis; Marketing mix; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2014
Date of submission: 19. 12. 2014
Date of defense: 21. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49938/podrobnosti

Files for download

    Last update: