Purchasing behavior of selected category of consumers

Thesis title: Kupní chování vybrané kategorie spotřebitelů
Author: Rozlivková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce na téma "Kupní chování vybrané kategorie spotřebitelů" se zabývá spotřebním chováním na trhu s notebooky. Práce je rozdělena na dvě časti -- teoretická a praktická. V teoretické části jsou čtenáři seznámeni se spotřebním chováním, s faktory ovlivňujícími nákupní chování, s kupním rozhodovacím procesem a tvorbou marketingového výzkumu. Praktická část je založena na základě dotazníkového šetření, jehož výsledky mohou sloužit pro zlepšení marketingové komunikace společnosti GIGACOMPUTER s.r.o.
Keywords: kupní rozhodovací proces; spotřební chování; marketingový výzkum; faktory ovlivňující nákupní chování
Thesis title: Purchasing behavior of selected category of consumers
Author: Rozlivková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis on the topic "Purchasing behavior of selected category of consumers" is dealing with consumer's behavior on the notebook market. The thesis is divided into two sections -- theoretical and practical. In the theoretical part, readers are acquainted with consumer's behavior, influential aspects of their purchases, purchasing decision process and with a formation of marketing research. The practical part is established on a survey, whose results can help improve a marketing communication of the company GIGACOMPUTER s.r.o.
Keywords: factors influencing purchasing behavior; marketing research; consumer behavior; purchasing decision process

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2014
Date of submission: 28. 11. 2014
Date of defense: 21. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47842/podrobnosti

Files for download

    Last update: