Analysis of communication of adidas Company on social media

Thesis title: Analýza komunikace firmy adidas na sociálních sítích
Author: Kofrová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hájková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá společností adidas ČR, s.r.o. a její komunikací na sociálních sítích. Cílem práce je analyzovat komunikaci společnosti adidas ČR, s.r.o. na sociálních sítích a doporučit návrhy na zlepšení a zefektivnění komunikace. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž teoretická část má za cíl vymezit sociální média a jejich postavení v marketingových strategiích firem. V analytické části je provedena analýza konkurence a jejich komunikace na sociálních sítích a porovnáním se společností adidas. Přínosem práce jsou návrhy na zlepšení komunikace na sociálních sítích společnosti adidas a doporučené postupy do budoucna.
Keywords: marketingová strategie; sociální sítě; adidas
Thesis title: Analysis of communication of adidas Company on social media
Author: Kofrová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hájková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis focuses on adidas ČR, s.r.o. and its communication on social media. The aim of this thesis is to analyze communication of adidas Company on social media and to recommend proposals for improvement and how to be more effective. The thesis is divided into two parts. First theoretical part defines social media and its position in marketing strategies of companies. In the analytical part is provided analysis of competition and its communication's strategies on social media and comparison with adidas Company. Benefits of this thesis are proposals of improvement for communication of adidas Company on social media and recommendation to the future.
Keywords: marketing strategy; social networks; adidas

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2013
Date of submission: 9. 5. 2014
Date of defense: 15. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44665/podrobnosti

Files for download

    Last update: