Analysis of the credibility of Brand Finance and Inter Brand ranking performed on the example of L´Oréal Paris trademark valuation

Thesis title: Analýza důvěryhodnosti ţebříčků Brand Finance a Inter Brand na příkladu ocenění ochranné známky L´Oréal Paris
Author: Nejezchlebová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svačina, Pavel
Opponents: Mičáková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje srovnání výsledků ocenění označení L'Oréal Paris společnosti L'Oréal S.A. pomocí znaleckého ocenění a hodnot zveřejněných společnostmi Brand Finance a Inter Brand. Cílem práce je testování důvěryhodnosti ţebříčků Brand Finance a Inter Brand a jako zástupců konzultanských společností věnujících se oceňování označení. V práci bude podrobněji srovnána metodika těchto společností s metodami pouţívanými ve znaleckém ocenění jak v teoretické, tak praktické rovině.. Testování důvěryhodnoti bude provedeno na konkrétním ocenění ochranné známky L'Oréal Paris. Ochranná známka bude podrobena strategické analýze a rešerši. Finanční zdraví vlastníka ochranné známky, společnosti L'Oréal SA, bude prověřeno pomocí finanční analýzy. V poslední části bude ochranná známka oceněna dle nejběţnějších metodik znaleckého ocenění. Výsledky ocenění budou na závěr srovnány s výsledky v hodnocení dle Brand Finance a Inter Brand.
Keywords: Ochranná známka; Inter Brand; Brand Finance; Značka; L´Oréal Paris; Ocenění
Thesis title: Analysis of the credibility of Brand Finance and Inter Brand ranking performed on the example of L´Oréal Paris trademark valuation
Author: Nejezchlebová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svačina, Pavel
Opponents: Mičáková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of the diploma thesis is the comparison of the evaluation of brand L'Oréal Paris owned by L'Oréal company by the financial evaluation approaches versus rankings publicised by Brand Finance and Inter Brand representing global consultant companies. The goal is to analyze the credibility of Brand Finance and Inter Brand rankings as the examples of companies which publicize global brand rankings. The comparison is done on the specific evaluation of L'Oréal Paris trademark. The potencial is examined in the strategical analysis also with the quality of trademark registered with connection to L'Oréal Paris.The thesis contains financial analysis for the purpose of checking financial health of the company L'Oréal SA. In the last part the trademark is evaluated by the most common valuation methods.. The final value is compared with the ranking values of Brand Finance and Inter Brand.
Keywords: Inter Brand; Brand Finance; L´Oréal; Trademarks; Brand

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Finance
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 3. 2014
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 10. 2. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46926/podrobnosti

Files for download

    Last update: