Methods of customer lifecycle optimisation

Thesis title: Možnosti optimalizace životního cyklu zákazníka e-shopu
Author: Hlaváčová, Linda
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Chytilová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Pokud e-shop stojí o věrné zákazníky, musí s nimi nejdříve začít vztah aktivně budovat. Tato diplomová práce pojednává o metodách, kterými může e-shop začít pracovat na vytváření silného vztahu se zákazníkem a zasadit je do kontextu aktuálních trendů v online marketingu a současných vyspělých komunikačních technologií. Téma optimalizace životního cyklu zákazníka, které leží na pomezí analýzy dat, komunikace, online marketingu a vylepšování firemních procesů, zatím není v ČR příliš rozšířené. A to ani přestože se nejedná o metody, které by byly příliš náročné na osvojení nových nástrojů nebo jiných vstupních bariér. Práce by měla poskytnout provozovatelům e-shopů a jejich marketérům ucelený návod, jak poznatky z oblasti optimalizace životního cyklu zákazníka aplikovat i na svůj e-shop.
Keywords: online marketing; e-shop; personalizace; e-mailing; životní cyklus zákazníka; segmentace zákazníků; RFM; CLV; zákaznická zkušenost
Thesis title: Methods of customer lifecycle optimisation
Author: Hlaváčová, Linda
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Chytilová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
If the e-shop wants to have loyal customers, they have to begin actively build the relationship with them. This master thesis discusses the methods by which can e-shop start working on building a strong customer relationship and put it in the context of modern trends in online marketing and current advanced communication technologies. Customer lifecycle optimisation which is closely related with data analysis, communication, online marketing and business process improving is not yet very known topic in the Czech Republic. It is so despite the methods aren't difficult to learn new tools or other entry barriers. Master thesis should provide the e-shop owners and their marketers with comprehensive guide how to apply the knowledge about the customer lifecycle to their e-shop.
Keywords: e-mailing; customer lifecycle; customer experience; RFM; customer-segmentation; e-shop; online marketing; personalisation; CLV

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 1. 2015
Date of submission: 8. 6. 2015
Date of defense: 1. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50783/podrobnosti

Files for download

    Last update: