Analysis of the marketing communication Sue Ryder Home, z.ú

Thesis title: Analýza marketingové komunikace Domova Sue Ryder, z.ú
Author: Vothová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Nový, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá pojmem národní hospodářství a jeho členěním na jednotlivé sektory a charakterizuje hlavní principy. Práce objasňuje uspořádání neziskových organizací, poslání a vize. Další část práce se věnuje teorii komunikace, procesu plánování komunikační strategie a skladbě komunikačního mixu. V praktické části je provedena aplikace teoretických poznatků na konkrétní neziskovou organizaci Domov Sue Ryder, z.ú. Práce se zabývá posláním organizace, vizí a hodnotami, analýzou konkurence a SWOT analýzou. Byla zpracována analýza strategie marketingové komunikace Domova Sue Ryder, z.ú. a vybraných položek z výročních zpráv. V práci byla použita kvalitativní metoda výzkumu formou rozhovorů s dobrovolnicí a zaměstnanci organizace. Rozhovory byly kódovány. Na závěr práce je proveden návrh komunikační strategie.
Keywords: komunikační mix; nezisková organizace; komunikační strategie; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of the marketing communication Sue Ryder Home, z.ú
Author: Vothová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Nový, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor's thesis in theoretical part deals with the concept of the national economy and its division into various sectors and describes the main principles. Work explains the layout of non-government organizations, mission and vision. Another part is devoted to communication theory, communication strategy planning process and the structure of the communication mix. In the practical part I apply the theoretical knowledge on specific non-profit organization Sue Ryder Home, z.ú. The work deals with the organization's mission, vision and values, competition analysis and SWOT analysis. It has been performed an analysis of marketing communication strategies Sue Ryder Home, z.ú. and analysis of selected items from the annual reports. At the work has been used a qualitative research method by interviewing staff and volunteer at organization. The interviews were coded. The design of a communication strategy is performed on the end of the work.
Keywords: non - profit organizations; communication strategies; marketing communication; communication mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2013
Date of submission: 18. 12. 2015
Date of defense: 21. 1. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52261/podrobnosti

Files for download

    Last update: