System for trading and automation activities in Ogame
Thesis title: | Tvorba systému pro obchodování a automatizaci činností v Ogame |
---|---|
Author: | Čarek, Jiří |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Bruckner, Tomáš |
Opponents: | Švarc, David |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem práce je vytvořit automatizovaný systém, který je schopen ovládat základní prvky hry a je tak nápomocen hráči při jejím hraní. Práce si klade za úkol vytvořit program pro automatizací online hry Ogame za účelem odstranění opakovaných a nudných činností ve hře, což umožní větší prostor pro strategii, diplomacii a zejména omezí nutnost být osobně nonstop ve hře. Práce je zaměřena zejména na automatizované provádění rutinních operací, jenž jsou prováděny bez ohledu na přítomnost hráče a denní dobu. V průběhu práce jsou voleny různé koncepty, které reagují na aktuální potřebu činností. Jsou použity například JavaScript, PHP, Bash, HTML, CSS, MySql, Python a Visual Basic. Díky úspěchu bylo možné založit virtuální banku pro hru, díky čemuž se značně rozšířily možnosti i ostatních hráčů a zvýšila celková hratelnost hry. |
Keywords: | automatizace her; Ogame; online hry |
Thesis title: | System for trading and automation activities in Ogame |
---|---|
Author: | Čarek, Jiří |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Bruckner, Tomáš |
Opponents: | Švarc, David |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The goal is to create automatized system for playing online game in order to help player. The major goal of this thesis is to create a program for playing online game Ogame(Gameforge 2015k), in order to remove from game repeated and boring operations, which allows player to be concentrated on game strategy, diplomacy and the need of being online in game. The concept of the program will be changed during development according to current requirements of operations. We used such programming languages as JavaScript, PHP, Bash, HTML, CSS, MySql, Python a Visual Basic. Because of success, it was possible to establish virtual bank for the game. That expanded possibilities of other players and increased the overall playability of the game. |
Keywords: | browser game; Ogame; automation of games |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 1. 4. 2014 |
---|---|
Date of submission: | 1. 12. 2014 |
Date of defense: | 24. 6. 2015 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/49852/podrobnosti |