System for trading and automation activities in Ogame

Thesis title: Tvorba systému pro obchodování a automatizaci činností v Ogame
Author: Čarek, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Švarc, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vytvořit automatizovaný systém, který je schopen ovládat základní prvky hry a je tak nápomocen hráči při jejím hraní. Práce si klade za úkol vytvořit program pro automatizací online hry Ogame za účelem odstranění opakovaných a nudných činností ve hře, což umožní větší prostor pro strategii, diplomacii a zejména omezí nutnost být osobně nonstop ve hře. Práce je zaměřena zejména na automatizované provádění rutinních operací, jenž jsou prováděny bez ohledu na přítomnost hráče a denní dobu. V průběhu práce jsou voleny různé koncepty, které reagují na aktuální potřebu činností. Jsou použity například JavaScript, PHP, Bash, HTML, CSS, MySql, Python a Visual Basic. Díky úspěchu bylo možné založit virtuální banku pro hru, díky čemuž se značně rozšířily možnosti i ostatních hráčů a zvýšila celková hratelnost hry.
Keywords: automatizace her; Ogame; online hry
Thesis title: System for trading and automation activities in Ogame
Author: Čarek, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Švarc, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal is to create automatized system for playing online game in order to help player. The major goal of this thesis is to create a program for playing online game Ogame(Gameforge 2015k), in order to remove from game repeated and boring operations, which allows player to be concentrated on game strategy, diplomacy and the need of being online in game. The concept of the program will be changed during development according to current requirements of operations. We used such programming languages as JavaScript, PHP, Bash, HTML, CSS, MySql, Python a Visual Basic. Because of success, it was possible to establish virtual bank for the game. That expanded possibilities of other players and increased the overall playability of the game.
Keywords: browser game; Ogame; automation of games

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2014
Date of submission: 1. 12. 2014
Date of defense: 24. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49852/podrobnosti

Files for download

    Last update: