Communication strategy of the brand Klasa

Thesis title: Komunikační strategie pro značku Klasa
Author: Kantorová, Šárka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií značky Klasa. Cílem práce je vyhodnotit dosavadní komunikační strategii značky Klasa a na základě výsledků výzkumu potvrdit, či vyvrátit stanovené hypotézy týkající se značek kvality. Práce je rozčleněna do dvou částí, teoretické a praktické. První část práce obsahuje kapitoly zabývající se marketingovými a komerčními komunikacemi, značkou a její rolí v marketingu a marketingovým výzkumem trhu. Praktická část práce je věnována analýze dosavadní komunikace značky Klasa a vlastnímu marketingovému výzkumu. Závěrečná část mé diplomové práce obsahuje shrnutí poznatků a návrhy a doporučení pro komunikaci značky Klasa do budoucna.
Keywords: marketing; komunikační strategie; komunikační mix; značka; marketingový výzkum trhu; Klasa; značky kvality
Thesis title: Communication strategy of the brand Klasa
Author: Kantorová, Šárka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with the communication strategy of the brand Klasa. The aim is to analyse and evaluate the current communication strategy of the brand and based on the results of research confirm or disprove the hypothesis regarding quality labels. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The first part contains chapters dealing with commercial and marketing communications, brand and its role in marketing and marketing research. The practical part is devoted to the analysis of existing communications of the brand Klasa and to own marketing research. The final part of my thesis contains a summary of findings and suggestions for brand communication Klasa in the future.
Keywords: marketing; communication strategy; communication mix; brand; marketing research; Klasa; quality labels

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 7. 2014
Date of submission: 7. 5. 2015
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48594/podrobnosti

Files for download

    Last update: