Marketing Strategy of Black Light Theatre of Jiri Srnec on German Market

Thesis title: Návrh marketingové strategie Černého divadla JIřího Srnce na německém trhu
Author: Kervitcerová, Anežka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Goščíková, Romana
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je na základě analýzy stávajícího komunikačního mixu uplatňovaného Černým divadlem Jiřího Srnce navrhnout jeho vylepšení do budoucna. Nová marketingová strategie divadla bude s ohledem na stanovené marketingové cíle rozpracována do všech součástí marketingového mixu. Práci tvoří 6 kapitol zabývajících se teoretickými poznatky z oboru marketingu a jejich aplikací v praktické rovině.
Keywords: Černé divadlo Jiřího Srnce; Marketingová komunikace; PEST analýza; Situační analýza; Komunikační mix; SWOT analýza; Marketingová strategie; Komerční komunikace; Marketingový mix
Thesis title: Marketing Strategy of Black Light Theatre of Jiri Srnec on German Market
Author: Kervitcerová, Anežka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Goščíková, Romana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of diploma thesis is to analyse the marketing strategy of Black Light Theatre of Jiri Srnec and to suggest its future improvements. The thesis itself contains six chapters, divided into theoretical and practical parts. First three theoretical chapters are devoted to marketing, marketing mix, situation analysis and marketing and commercial communications and strategies. Following chapters create the practical part of the thesis and contain information about Black Ligh Theatre, analysis of its marketing mix, evaluation of recent marketing and communication strategy and interpretation of field research results. Based on these analyses, the last chapter brings suggestions and recommendations for improvements in future marketing strategy.
Keywords: Black Light Theatre Prague; Marketing Mix; Marketing Goals; Commercial Communications; Black Light Theatre of Jiri Srnec; Marketing Strategy; Situation Analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2013
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44326/podrobnosti

Files for download

    Last update: