Typology of consumer in the tea market, as a brand characteristic

Thesis title: Typologie spotřebitele na trhu s čaji jako charakteristika značky
Author: Kůtová, Karolina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Tolarová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce na téma "Typologie spotřebitele na trhu s čaji jako charakteristika značky" se zabývá charakteristikou spotřebitelů jednotlivých značek čaje a jejich nákupním chováním. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá důležitostí segmentace trhu, nákupních chováním, typologií spotřebitele a tvorbou marketingového výzkumu. V praktické části je věnována pozornost situaci na čajovém trhu a dotazníkovému šetření s cílem popsat spotřebitele největších hráčů na trhu.
Keywords: segmentace; maloobchodní audit ; nákupní chování; spotřebitel; Nielsen; typologie spotřebitele
Thesis title: Typology of consumer in the tea market, as a brand characteristic
Author: Kůtová, Karolina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Tolarová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor Thesis entitled " Typology of consumer in the tea market, as a brand characteristic" characterizes tea consumers of various brands and their consumer behavior. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part presents the importance of market segmentation, consumer behavior, consumer typology and methodology of marketing research. The practical part focuses on the tea market conditions, including the questionnaire survey with the purpose to describe consumers of the biggest players in the tea market.
Keywords: Nielsen; segmentation; consumer typology; consumer; retail audit; consumer behavior

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2014
Date of submission: 20. 4. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49916/podrobnosti

Files for download

    Last update: